vineri, 11 iunie 2010

Sfârșit de an școlar - LYCEUM, anul XIV, nr. 5 (57), iunie 2010


Elevii clasei a VIII-a, la sfârșitul ciclului gimnazial: 10 iunie 2010

SFÂRȘIT DE AN ȘCOLAR

Se spune că orice sfârşit are un nou început. Îmi place să cred asta. Cu toţii avem încredere în ziua de mâine, cu toţii poate suntem optimişti, sau nu, însă aceşti copii-adulţi speră la ce e mai bun. Asta le dorim şi noi şi sperăm că aceşti patru ani de liceu le-au sporit încrederea în forţele proprii, le-au consolidat cunoştinţe şi le-au dezvoltat competenţe necesare pentru ceea ce va urma. Orice îşi propun să realizeze pe viitor sunt sigură că vor reuşi.
Nu spuneţi niciodată “niciodată” la toate greutăţile de mai încolo, căci ce ar fi binele fără rău..un termen fără antonim, printre altele. Unii dintre voi sunteţi ca apa (sau poate gâsca de pe apă), alţii ca soarele, dar din punctul meu de vedere şi, ca să citez dintr-o melodie minunată, “tinerii sunt ca diamantele în soare, iar diamantele sunt eterne”. Dar diamantele trebuie să fie şlefuite. Poate că asta am încercat noi, profesorii, în aceşti patru ani minunaţi, măcar să încercăm să “vă şlefuim”, şi am reuşit cu majoritatea dintre voi. Unii au primit încă şi mai multe pietricele preţioase, alţii mai puţine. Atâta timp cât ştiţi să valorificaţi ceea ce v-a fost insuflat, oricât de mică ar fi pietricica preţioasă, totul este bine.
Voi sunteţi dovada speranţei în ziua de mâine. Voi sunteţi oamenii de afaceri, profesorii, cercetătorii şi părinţii de mâine. Ce veţi face de acum înainte şi ce frontiere noi veţi cuceri, rămâne de văzut. Totul depinde de voi. Vor urma întrebări de genul « Voi reuşi ? » « Oare va fi bine ? », însă un lucru este important- fericirea. Dacă la un moment dat veţi întâlni obstacole, ocoliţi-le şi reluaţi-vă drumul care credeţi că vi se potriveşte.
Am multe amintiri cu aceşti copii, unele le ţin şi le voi ţine mereu alături de inima mea şi îmi vine greu să cred că anul viitor nu îi voi mai vedea la ore. În fiecare an îmi spun mie însămi, căci nu întotdeauna am curaj să exprim tot ce gândesc, că îmi va fi dor de generaţia care termină cursurile în această instituţie. Cum să fie anul acesta altfel ?
Sper că vă veţi aminti cu plăcere, cu drag, cu melancolie de şcoala aceasta, de profesorii care au făcut ceea ce le-a stat în putinţă să vă pregătească pentru viitor. « Visaţi ce vreţi să visaţi, mergeţi unde vreţi să mergeţi, fiţi ceea ce vreţi voi să fiţi – pentru că aveţi o singură perioadă de adolescenţă şi tinereţe şi o singură şansă să faceţi ceea ce doriţi ». Am să închei cu un citat scurt în limba engleză : “Your schooling may be over, but remember that your education still continues”.
Director educativ, Prof. MARIA SERBAN


Nu mai ştiu de unde am cules acest citat, dar mi-a plăcut foarte mult: « Absolvirea unei clase este doar un concept. În viaţa cotidiană absolvim o clasă în fiecare zi. Absolvirea este un proces care se întinde până în ultima zi a vieţii. Dacă putem înţelege asta, totul e bine.»
Vorbind în numele tuturor colegilor mei, cred că pot spune că paşii ne-au fost călăuziţi mereu de persoane minunate din jurul nostru: profesorii noştri, părinţii noştri dragi. Profesorii noştri au reuşit să ne înveţe să învăţăm, ne-au deschis calea spre cunoaştere, am acumulat multe lucruri folositoare, depinde doar de noi cum le vom folosi pe viitor.
Chiar dacă acum suntem îmbrăcaţi la fel, ţelul nostru pe viitor trebuie să fie acela de a ne găsi personalitatea, de a ne modela viitorul în funcţie de capacităţile şi abilităţile personale. Asta pentru că fiecare dintre noi este important şi unic.
Au trecut ceva ani din copilăria noastră, ne îndreptăm spre adolescenţă şi maturitate. Drumul ales de noi nu va fi uşor, dar vom avea la cine să apelăm în caz de obstacole. Sunt optimist în privinţa aceasta. Sper doar ca societatea să nu ne schimbe, să ne lase să ne modelăm personalitatea cum vom dori. După cum am mai spus, totul este posibil dacă vrem cu adevărat să devenim oameni instruiţi şi educaţi.
“Nu e nevoie să ţintim spre stele. Ele sunt deja în sufletul nostru; doar trebuie să căutăm adânc în noi înşine »
RAUL BUZILĂ, abolvent al clasei a VIII-a

2 comentarii:

Pușcaș Ionel spunea...

DIN CÂTE VAD EU LUCRURILE LA SUBCETATE SE FAC ÎN CONTINUARE CU SERIOZITATE ŞI PROFESIONALISM, PRIN URMARE NU POT DECÂT SA-I FELICIT PE PROFESORI ŞI SĂ LE UREZ SUCCES ELEVILOR.

Doinița-Ana Dobrean spunea...

Mulțumim pentru că vă numărați printre cititorii revistei noastre și pentru aprecieri.