joi, 4 mai 2023

„IEPURAȘII” PORNESC ÎNTR-O NOUĂ AVENTURĂ

,,Learn differently, through projects!”- proiect eTwinning


Prof. înv. preșcolar Urzică Viorica
Liceul ,,Miron Cristea” Subcetate, Harghita
Grădinița „Piticot” 
 
    Curioși din fire și dornici de noi experiențe, grupa „Iepurașilor” de la Liceul „Miron Cristea”, Grădinița „Piticot” Subcetate, Harghita, a acceptat cu bucurie invitația de a participa și anul acesta într-un proiect pe platforma eTwinning numit „Learn differently, through projects!/ Învață altfel prin proiecte”, alături de cadre didactice și copii din Turcia și Bulgaria.
    Învățarea prin proiecte este un mod de a-ți surprinde elevii și de a-i determina să acorde atenție învățării, fără prea mult efort. Arta de a preda altfel este dedicată persoanelor care doresc să-și îmbunătățească modul de a preda, să o facă într-un mod relaxat, eficient și mai presus de toate, diferit.
    În cadrul acestui proiect eTwinning am celebrat câteva din sărbătorile mondiale și am descoperit împreună predarea prin proiecte, pe o perioada de 8 luni.
    Amintesc doar cateva din obiectivele proiectului: facilitarea învățării bazate pe proiecte, motivarea participării elevilor în activitățile proiectului, conștientizarea importanței învățării unei limbi străine, îmbunătățirea încrederii de sine a elevilor, utilizarea unor instrumente TIC web 2.0, dezvoltarea colaborării și comunicării.
    Pe pltforma ESEP, fondatorii proiectului au creat pagini cu sarcini clare, pe înțelesul tuturor, unde fiecare partener a încărcat imagini și filmulețe video cu aspecte din activitățile desfășurate. Nu puteam porni la drum fără să facem cunoștință, așa că ne-am prezenat, atât noi cadrele didactice, cât și copiii și școala de proveninentă. Am primit acordul părinților, am creat sigla proprie și posterul reprezentativ, apoi ne-am întâlnit online în primul webinar dedicat proiectului în care fiecare partener a primit sarcina proprie, aceea de a crea o carte virtuală pe platforma Book Creator.
    S-a realizat astfel o bibliotecă a proiectului care cuprinde 12 cărți virtuale și o carte cu ISBN numită „Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli- exemple de bună practică”.
 
          În luna octombrie, preșcolarii grupei au participat la activitatea ,,Toamna în culori” pe platforma CodeWeek și au fost recompensați cu diplome care atestă că si-au dezvoltat abilitățile computaționale .

    
    Luna noiembrie este cea în care am sărbătorit Săptămâna Educației Globale, Ziua Drepturilor Copiilor si Ziua Intenațională a Salutului.
Săptămâna Globală a Educației este o inițiativă anuală de creștere a gradului de conștientizare la nivel mondial, care se desfășoară în perioada 14-20 noiembrie. Este un îndemn de a ne regândi lumea împreună, folosind Educația Globală ca instrument de solidaritate și schimbare și de a contribui la o dezvoltare mai durabilă, pașnică și o lume echitabilă.
Sub sloganul ,,Împreună pentru pace”, preșcolarii grupei mele au colorat porumbei, aducând în prim plan nevoia de PACE, au decupat, au lipit și au realizat un poster.



    Am aflat că și copiii au drepturi în Ziua Drepturilor Copiilor care a fost sărbătorită în grupa noastră prin realizarea unor desene. Floarea drepturilor copiilor si-a găsit un loc special. De asemenea, partenerii au fost împărțiți pe grupe, fiecare având ca sarcină colorarea unei petale; am depins unii de alții astfel că fiecare grupă s-a străduit să ducă la bun sfârșit sarcina primită.



    De Ziua Internațională a Salutului am învățat nu doar cum arată steagurile partenerilor noștri, ci și salutul în diferite limbi. Mândri de ei, ,,iepurașii” se salută așa în fiecare dimineață (Hello, Merhaba, Ahoy, Bonjour).



 
          În luna decembrie creativitatea a fost la cote maxime atât în rândul copiilor care au confecționat cele mai frumoase felicitări, cât și în rândul cadrelor didactice care au creat jocuri pe diferite platforme educaționale, adunate într-un produs final pe platforma Genially, jocuri pe care copiii le-au parcurs cu plăcere și interes în diferite momente ale zile



  În luna ianuarie am sărbătorit Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli. Într-un moment potrivit, în grupa noastră si-a făcut apariția „Cumințel” care ne-a învățat că trebuie să folosim doar cuvinte frumoase, iar mânuțele bune nu lovesc, nu ciupesc, nu lovesc, nu împing. ,,Medalionul prieteniei” a fost confecționat cu mare grijă și dăruit cu drag prietenului din grupă.




    Luna februarie ne-a adus în prim plan Ziua Siguranței pe Internet. Aceasta își propune să promoveze utilizarea sigură, responsabilă și pozitivă a tehnologiei internetului. După ce au învățat câteva reguli, preșcolarii și-au confecționat propriile laptopuri în cadrul activității de Abilități practice.



 Luna martie a adus primăvara în grupe prin mărțișoarele confecționate. Imaginile din fiecare clasă au fost adunate în cartea coordonată de mine și partenera mea din Bulgaria cu care am avut o colaborare fructuoasă, dar și în videoclipul realizat de fondatoarea proiectului pe platforma Canva.




          Activitățile desfășurate cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii au fost un tribut adus celor care ne sunt mame, bunici și surori. Am format din nou echipe și împreună am realizat poezii; eu am făcut parte din echipa cu numarul 2 alături de parteneri din diferite județe ale României și o parteneră din Bulgaria. Versurile noastre au încântat mamele de pretutindeni.
De asemenea, copiii au umplut sala grupei cu emoție si iubire prin desene, cântece, dansuri și poezii.




     Pe 22 martie am învățat despre importanța apei și numeroasele-i întrebuințări în Ziua Mondială a Apei. Am sărbătorit-o prin activități specifice învățământului preșcolar, prin desene, lecturarea unei povești, un captivant experiment si crearea unui poster. Toti copiii au fost recompensați cu diplome semnate de fondatori



În luna aprilie, Ziua Pământului a fost o zi a bucuriei. Ce poate fi mai frumos decât să ai grijă de ,,casa ta”? Am creat un poster, am învățat cand e trist și cand e bucuros Pământul, apoi am confecționat jucării din materiale reciclabile. Am adaugat la colecția noastre de diplome și pe cele primite cu această ocazie.



         Ultima activitate a acestui proiect, este Ziua Europei, o zi ce ne aduce mesaje de mulțumire si recunoștință către toți cei implicați în proiect. Preșcolarii si-au îmbogățit vocabularul cu cuvinte într-o limbă străină făcând urarea „Happy Europe Day”, au ales cu grijă literele ce compun acest mesaj și au confecționat steaguri.

 

   Acum, la final, pot să mărturisesc faptul că „Learn differently, through projects!” a fost un proiect deosebit, atractiv, motivant, util cadrelor didactice și copiilor participanți. Mulțumim fondatorilor, tuturor partenerilor și așteptăm o colaborare viitoare!
 
 
 
 

Un comentariu:

Borș Elisabeta Edit spunea...

E a doilea an în care participați alături de noi în proiecte eTwinning. Suntem încântați să vă avem alături. E greu uneori să adaptați activitățile noastre la nivelul de vârstă a elevilor din grădiniță dar cu puțină motivație, profesionalismul cadrului didactic, perseverența de a participa la astfel de proiecte se poate. eTwinning nu are bariere lingvistice, bariere de vârstă, bariere sociale, bariere culturale, bariere legate de sistemele de educație și formare, bariere economice.
eTwinning este o lume a proiectelor care oferă personalului didactic ce activează în școlile din țările europene participante o platformă de comunicare, colaborare, demarare proiecte și schimb de informații, pe scurt, un spațiu în care să simtă că fac parte din cea mai palpitantă comunitate educațională din Europa.

Vă mulțumim !
profesor Borș Elisabeta Edit fondator proiect eTwinning "Learn differently, through projects !"