Vorbiți-ne despre întoarcerea fizică la
școală și volumul de muncă. S-a reușit o bună acoperire a materiilor la orele
online sau e nevoie încă de recuperări?
Vasile Dobrean - Pe lângă
multitudinea de ore suplimentare ținute de cadrele didactice de la Subcetate în
perioada în care am funcționat online, în prezent derulăm două programe naționale
de recuperări. Pentru ciclul primar și gimnazial suntem înscriși cu 119 elevi
la programul ”Școală după școală” cu 5 ore pe săptămână la 8 grupe de elevi,
pentru care părinții au solicitat în scris organizarea acestor activități, începând
cu luna martie.
La ciclul liceal desfășurăm activități
remediale pentru elevii care și-au manifestat disponibilitatea, prin programul
ROSE, ce are ca obiectiv scăderea ratei de abandon în rândul elevilor de liceu,
creșterea ratei de promovare la examenul de Bacalaureat, tot într-un număr de 5
ore săptămânal, începând cu luna februarie. Aceste activități au fost desfășurate
inclusiv în perioada vacantei avute în luna aprilie. Ele vor continua până la
finele anului școlar.
Presupun că amplele lucrări ce se
desfășoară în tot liceul îngreunează destul de mult activitatea zilnică de
recuperare a materiei.
V.D.
- Suntem într-un proces de reabilitare
totală a clădirii liceului. Noi lucrăm în 2 schimburi. Jumătate din clădire
este acum nefuncțională. Se lucrează la refacerea totală a acoperișului, a
instalațiilor electrice și termice, înlocuirea cazanelor, izolarea termică a
clădirii, instalații solare de producere a apei calde menajere, schimbarea
pardoselii, gresie, grupuri sanitare, lambriuri și amenajarea externă, a curții.
Sperăm ca recepția finală a lucrărilor să aibă loc la termen – septembrie 2021.
Rămâne în sarcina Primăriei și a
Consiliului local să găsească soluții financiare de înlocuire a dotărilor pe
care le-am avut și care au fost dezafectate și demontate, precum instalația de
supraveghere video cu 34 de camere, refacerea infrastructurii de date și internet,
mobilier nou și table școlare noi, reinstalarea videoproiectoarelor,
achiziționarea de table inteligente și de televizoare smart, toate prevăzute în
proiectul de reabilitare și fără de care școala nu este funcțională pe deplin.
Ar fi păcat să avem o clădire excepțional refăcută, dar fără dotări. Sala de
sport va fi de asemenea reabilitata, aflându-se în proceduri de evaluare a
proiectului CNI-Compania Națională de Investiții încă din anul 2013...
Ce ne puteți spune despre stadiul imunizării
cadrelor didactice?
Anișoara Balog - Pe platforma
ro-vaccinare a fost înscris întreg personalul didactic, didactic-auxiliar și
nedidactic care lucrează în școala noastră. S-au făcut programările la vaccin
așa cum a solicitat fiecare coleg, dacă a solicitat, ori s-a înscris fiecare
individual în funcție de decizia personală. Dacă vorbim din punct de vedere
procentual al imunizării personalului din școala noastră acesta este în jur de
40%. Cadrele didactice s-au imunizat cu diferite tipuri de vaccin. Pot spune că
sunt foarte preocupate de acest aspect colegele noastre care predau la învățământul
preșcolar și primar, aspect pe care îl apreciez. Deoarece vaccinarea nu
reprezintă o obligație, trebuie să respectăm opțiunea personală. Am observat un
interes crescut pentru imunizare și în rândul personalului didactic-auxiliar.
Faptul că am trecut prin această perioadă dificilă cu învățământ online sau
hibrid, a reprezentat o provocare în condițiile în care conexiunea la Internet
a fost mai mult sau mai puțin bună, device-urile performante sau nu. De aceea
consider că acest proces de imunizare, pe care autoritățile de la nivel central
și local îl promovează, trebuie să ne preocupe pe toți și să devenim parte
integrantă pentru a putea să venim la școală fizic.
Care sunt provocările/problemele cu care
s-au confruntat profesorii în tot acest interval și cum s-au adaptat?
V.D.
- Marile provocări sunt legate de modul în
care am fost obligați să ne adaptăm în timp foarte scurt la metodologia desfășurării
activităților online. Trebuie spus că profesorii din Subcetate s-au adaptat
relativ rapid la noul tip de activitate. Mulți s-au înscris la programe de
instruire specifice, pe platforme digitale dedicate (Profesor In Online,
Digital Nation).
Totuși marea provocare a fost lipsa
device-urilor performante, atât pentru elevi cât și pentru profesori. Spre
finalul anului 2020 am reușit să transmitem elevilor noștri un număr mare de
tablete cu abonament pe doi ani pentru traficul de date, necesare pentru
accesarea platformei EDUAPPS (Classroom, Meet, etc.), astfel pe lângă cele 105 tablete
primite prin grija ministerului, am reușit să mai achiziționăm ulterior, cu
sprijinul financiar al Consiliului Local și Primăriei Subcetate, încă 87 de
tablete. De asemenea am achiziționat 17 laptopuri noi, pe care le-am predat în
comodat cadrelor didactice, pentru creșterea calității instruirii online.
Totuși, exista o problema cu nivelul semnalului
în unele zone ale localității, dar și cu accesul la rețelele de telefonie
mobilă din cauza creșterii semnificative a cantității de date transmise
simultan. Poate că autoritățile locale ar trebui să intimeze discuții cu
operatorii de telefonie mobilă și de date pentru a vedea care sunt posibilitățile
de ameliorare a acestei probleme.
Ați mai avut sau veți avea curând
proiecte educaționale extrașcolare?
V.D.
- Din păcate de peste un an de zile nu am
mai organizat asemenea activități. Dar toată lumea este dornică să reîncepem
aceste activități.
A.B. - Unul dintre
proiectele noastre de suflet, Festivalul de teatru „Confesiuni despre viață și
artă” ne lipsește în mod deosebit, ca și Festivalul de colinde și toate
activitățile extrașcolare pe care le-am organizat cu ocazia diferitelor
sărbători: 1 Decembrie, 24 Ianuarie, Ziua Eroilor etc..
Să mai trecem o dată, pe scurt, prin
oferta educațională a liceului. De ce ar trebui un elev din zonă să-și continue
studiile liceale aici?
V.D.
- Oferim o clasă de liceu, cu două specializări:
Matematică-Informatică sau Științe ale naturii – pentru profilul real, și Filologie
sau Științe sociale – pentru profilul uman. Mai adaug aici clasa a 9-a de
învățământ cu frecvență redusă din profilul real, specializare Științe ale naturii. Precizăm ca este singura
clasă de acest fel din zona și singura în limba română la nivelul județului de
acest tip.
De ce să-și continue un elev studiile
la Subcetate? Putem invoca motive legate de istoria și tradiția liceului, legate
de calitatea colectivului didactic, de multitudinea activităților de pregătire
pentru examene pe care colegii mei le-au făcut suplimentar și gratuit de mulți
ani sau de grozavele activități extrașcolare desfășurate. Cred că nu există
familie în Subcetate și în zonă care să nu fi avut tangență cu învățământul de
la liceul din Subcetate și mai cred ca au fost mulțumiți de modul corect în
care au fost tratați elevii în școala noastră.
Cosmina M. OLTEAN
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu